2014-11-09

Slut på semestern

Tack sommar, välkommen senhöst som snart blir vinter. Antingen vi vill det eller ej.



Vissa tar hur lång semester som helst eller om det nu är skolk som denna blogg drabbats av, vad vet jag. I varje fall har det varit inläggsfritt här en längre tid. Jag förstår verkligen, om den som eventuellt kikar in här förväntar sig någonting spirituellt nu. Men, nej... tanketorka råder fortfarande mitt i våta november.

Jag tänker inte ens försöka  sammanfatta vad som skett eller inte skett här och/eller i världen. Det skulle vara lika spilld kvinnokraft som alla billiga broderier i secondhandbutikerna. Allt har ju rullat på dag efter dag utan mitt skrivande här. Slutsats: Denna är den mest meningslösa blogg som finns.

Men, jag tycker om haikudikter. De är viktiga, i alla fall just då när jag försöker få ihop stavelserna, vilket jag gjorde alldeles nyss.

Senhöst sjunger hest

låter mörkret spinna garn.

Ljuslåga inom mig


9 kommentarer:

  1. Trevligt med ett livstecken i alla fall :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack, får försöka bättra mig något nu när kvällarna är mörka och långa.

    SvaraRadera
  3. Jag har saknat dig - både som inläggare och som kommentator. Fin haikudikt - jag har ännu inte försökt att skriva någon sådan.

    En blogg är väl egentligen ganska meningslös för någon annan än för den som skriver den? Livet fortsätter precis, som du skriver, som vanligt även om man tar bloggpaus.

    Jag skriver mest för att jag tycker att det är roligt att skriva överhuvudtaget. Och får man lite respons ibland är det extra roligt.
    Helt underbar färg på astrarna när jag tittar en gång till.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  4. Tack, Ingrid.
    Jag gillar ju också att skriva, men det går att få sitt lystmäte på så många olika sätt, att blogga är bara ett. Det viktigaste är alltid, att det ska kännas trevligt och får aldrig bli ett "måste". Har faktiskt saknat mina bloggvänner, men ändå inte riktigt kommit till skott. Vi får se hur det blir nu.

    SvaraRadera
  5. Jamen välkommen tillbaka!
    Blir inte mycket diktläsande längre, inte ens korta treradingar.

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket. Får se, om jag får ihop några inlägg i fortsättningen. Känner att jag behöver förnya mig, egentligen. Men, frågan är bara hur... Men efter uppehållet känns kanske allting som lite nytt igen. :)

    SvaraRadera
  7. Hej hopp Ailas!
    Ett skutt ut i cyber har du tagit återigen och du har såklart varit saknad men nu blir det andra bullar när mörkret ligger som ett täcke om oss alla. Men snart går vi mot ljusare tider igen.... ;-) En evig cirkel.
    Jag har "trillat dit" på FB och är där mest hela tiden ;-)
    Må gott vännen !
    Kramen, Agneta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!