2014-03-10

Budgivning pågår


Som du säkert märkt, ställs det allt högre krav på en bostad i dessa tider. Folk vill inte bo var som helst. Detta gäller naturligtvis inte enbart oss människor, utan även fåglarna vill gärna leva ståndsmässigt.  :)

Jag råkade nämligen höra, att denna fräscha bostadsrätt (se bild ovan) är riktigt ordentligt "i smöret" och budgivningen ligger på rekordnivå. Inte för att ytan är särskilt mycket att skryta över eller så, men utsikten är minst sagt strålande. Det kan vilken mes som helst se.

I vanlig ordning hade mäklaren dessutom skapat associationer, för så här stod det i broschyren: Snart står alla fruktträden i blom...

Jag gratulerar de blivande ägarna redan nu.


14 kommentarer:

  1. Mycket vackert! Den utsikten skulle även jag kunna tänka mig. När jag var på fågelstationen på Öland så fick jag se vad olika fåglar arter ville ha för någon bostad. Så nu i år tänkte jag kolla upp vad för fåglar som vill bo hos mig så att jag kan erbjuda dem en passande bostad. Jag har ju inte den fina utsikten som på din bild att erbjuda men det är ju nära till havet ifall de vill ut på picknick :-)

    Ha en fortsatt fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns nästan bara fina vyer på Öland, så jag tror nog att dina fågelbostäder blir "ståndsmässiga". Sedan är det korta avstånd, så en och annan picknick hinner de nog med, trots att ungarna kommer att kräva sitt.

      Trevlig tisdag!
      Kram

      Radera
  2. Himla fint läge ju! Ser kanske en anings litet ut, men å andra sidan blir det mindre att städa ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att några småttingar får plats och när de blivit för stora, får de helt enkelt flytta hemifrån. :)

      Radera
  3. Ha ha... visst är det trångt på bostadsmarknaden. Vi har just genomlidit en budgivning på riktigt med USA-utflyttade sonens bostadsrätt i Stockholm och sånt är alltid en rysare. Men nu verkar det vara över för den här gången och resultatet blev lite bättre än väntat, tack o lov.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uh ja, det kan bli riktigt tufft. Min ena son har nyligen vunnit en budgivning, där de hade åtskilligt med tur. Grattis till en bra "affär" i Stockholm.

      Radera
  4. Ett litet sommartorp med den utsikten skulle jag inte tacka nej till :-) Misstänker att den blir populär!

    Trevlig fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, precis... det är många om härligheten. Som alltid, vinner den starkaste. :)

      Radera
  5. Underbar bild med äppelträden och utsikten över Vättern. Ett tag sen jag såg denna. Reser ju mest norröver nuförtiden.
    Skönt att man slipper fundera på ny bostad i alla fall.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Behöver inte heller någon ny bostad, även om min Vätternutsikt inte är riktigt av samma kvalitet som bildens. ;)
      Kram

      Radera
  6. Läget är bra, men trångt. Kan rapportera att vi ser Vättern rätt bra så års innan allt blir så himla grönt - om vi sticker ut huvudet genom sovrumsfönstret och vänder blicken österut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Utrymmet är säkert anpassat till behovet. Gissar att de inte vill ha någon extra plats för gäster eller så...
      Idag ser Vättern inte så lockande ut, i den mån jag över huvud taget ser sjön, förresten. Det duggar!

      Radera
  7. Om den nedre bilden visar utsikten från holken så förstår jag att den är populär! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så är det: En storslagen vy över Vättern, drar upp priset. :)

      Radera

Tack för din kommentar!