2013-09-20

Sommar eller höst?

Den 20 september 2013, så är dagens datum. Mot uppgiften talade det underbara "sommarvädret" under dagen, men nu när klockan blivit lite mer och skymningen fallit på, så får jag ge in och nicka lite vemodigt mot kalendern till; den har nog trots allt rätt...

Nåväl, nu var inte detta tänkt som ett skymningsinlägg, så jag återvänder gärna tillbaka till den härliga dagen med sina tvivel i stället. Det kändes nämligen som ett måste att komma ut på en promenad för att försöka röna ut, om det var sommar eller höst. Att denna uppgift var rena rama nöjesresan behöver jag knappast ens nämna. Jag njöt av varje steg!

Vätterstranden med omgivningar kändes som en naturlig plats för att få ett tillförlitligt svar. Men, riktigt så där enkelt blev det faktiskt inte, men för att du ska slippa läsa en massa argumentation och förklaringar, så la jag ihop några av dagens bilder till en liten "video", så får du själv komma fram till svaret.

Sommar eller höst?



 

6 kommentarer:

  1. Liknande väder här! Känslan av sommar blandas med klar och krispig höst. Så vart vi är på väg är det ingen tvekan om...

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får njuta under dagen och sedan tända ljus på kvällen!

      Kram!

      Radera
  2. Visst är det höst, men så länge den är på det här viset har jag ingenting emot den. Annars är inte hösten min tid. Jag blir lite vemodig till sinnes då.

    Det var en trevlig bildsvit och bra musik i din video!
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hösten kan vara så vacker och fin, men några höststormar vill jag ogärna veta av. För att inte tala om vintern, som verkligen inte är min tid...

      Kram, kul att du gillade bilderna.

      Radera
  3. Tackar för denna mycket trevliga bildstund med fin musik. Har kollat på den några gånger, det enda jag har att klaga på är att den tar slut alldeles för fort.

    Ha en fin fortsättning på söndagsnatten :-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, trevligt om du gillade det. Underbart är kort, Lotta. :)

      Kram!

      Radera

Tack för din kommentar!