2013-05-01

Valborgsmässoafton

Borta är tiden då jag frös i kortärmad sommarklänning och högklackade skor på någon utedansbana på Valborgsmässoafton, oavsett väder. För precis så var det i min ungdom; då skulle alla "tvunget" bete sig, som om det vore sommarväder. Jag skall verkligen inte snacka något dumt om dagens ungdomar, tror faktiskt att de på många sätt är klokare än vad vi var.

Ikväll blev det i stället Valborgsfirande i lämpliga kläder, med musikkår, skönsång av Talang 2010-vinnaren Jill Svensson, tal till våren och så - på en annan festplats - en stor brasa, lite mer sång och tal och så ett härligt avslutningsfyrverkeri.

Varför det blev två olika festplatser?

Jo, därför att vid den första vågade man inte tända brasan på grund av stor brandrisk, eftersom det blåste ganska kraftigt. Eftersom vi så gärna ville uppleva lite brasvärme, så förflyttade vi oss snabbt till en festplats där brasan inte låg lika känsligt till.

Tyvärr var jag så klantig att mina batterier tog slut före fyrverkerierna, men några bilder hann jag i alla fall få ihop.  :)

Just det, ja... Kvällen krönades med fika hos goda vänner. Som ni förstår, så hade jag en härlig Valborgsmässoafton. Hoppas att även du hade det!




2 kommentarer:

  1. Ja tänk som man har frusit genom åren! Men jag håller med, sådana tider är förbi. Nu gäller det att ha trevligt och vara rätt klädd ;-)

    Ha en fin första maj!

    SvaraRadera
  2. samma här att förr på Valborgsmässoafton man plockade fram sina sommakläder även om det fortfarande var kyligt
    Numera klär sig nog folk efter vilket väder det är
    Kram och ha en fin fortsatt 1 Maj

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!