2013-05-23

Himlen och mer därtill...


Vid strax före halv 10 i gårkväll såg himlen riktigt dramatiskt vacker ut och jag skyndade in för att hämta kameran. Ja, ni vet... jag tar bilder på allt. Grannen på ena sidan var också ute, men han verkade inte bry sig om himlen. I stället tittade han lite undrande på mig.

- Nu verkar den där galna kvinnan vara i farten igen, såg han ut att tänka.  :)

Funderade lite på att det finns människor som lärt sig att tyda moln och därmed alltså förutspå kommande väder. Tyvärr hör jag inte till den skaran, utan brukar få hämta information från olika vädersajter i stället. Fast idag - med facit utanför fönstret - kan jag berätta att de där bilderna betydde regn.

Här är alltså gatorna blöta och ett lätt duggregn irriterar den som eventuellt tänkt sig en stilla stund i sin solstol.

2 kommentarer:

  1. Bilderna ser verkligen stormaktiga ut. Hade jag varit tvungen att gå ut hade jag nog tagit med mig ett paraply.
    Förvånar mig alltid att det är så få som fotograferar när man är ute på utflykter t.ex. - ofta i kyrkliga sammanhang. Det är bara jag och MM som ständigt går omkring och fotar.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  2. Min pappa brukar påpeka morgondagens väder då vi pratas vid. Men om det stämmer det kan jag ju inte alltid hålla med om.
    Fina bilder. När jag var liten var jag molnskådare, stackmoln var roligt. De kunde föreställa vad som med hjälp av min livliga fantasi.

    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!