2013-02-11

Vacker vinterkonst


Numera har jag klarat av vinterns skidpremiär, vilket är mer än vad jag själv trodde bara för några dagar sedan. Det fick bli ett så kallat "elljuslopp", dvs jag smög ut i skydd av mörker, för att inte avslöja hur grymt tiden tärt på min skidåkningsförmåga. Det blev inte heller något långlopp precis, åkte bara runt lite på gatorna häromkring och lekte lite i backarna. Ingen sand eller salt någonstans, så det var riktigt, riktigt roligt.

Ja, på något sätt har jag kommit att uppskatta denna vinter ganska mycket och gårdagen blev ytterligare en dag som förstärkte denna tendens. För kan man annat än älska all den underbara konst som naturen skapar?

Människor klottrar och håller på, men naturen skapar det oefterhärmliga och unika. Vättern var en enda stor konsthall igår, så full av enastående vyer.

19 kommentarer:

  1. Naturen kan verkligen skapa enormt vackra konstverk. Det gäller bara att ha ett öppet sinne så att man ser dem.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så är det. Många stressar förbi vidare och vidare... och kommer aldrig fram till det fina.

      Kram

      Radera
  2. Alldeles underbara!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag var på väg ut i eftermiddag för att ta några vinterbilder - allting är så vackert i synnerhet när det för en gångs skull var solsken. Men så funkade inte batteriet och då var det bara att fortsätta och njuta av allt det vackra utan kameran. Men det är fantastiskt vilken färgupplevelse man kan få av bara olika gråtoner som i din översta högra bild!
    kram

    SvaraRadera
  4. Det var inte dåligt att kunna skida mitt i stan. Kanske bäst att göra det när inte så mycket folk är ute, inte för att jag tror att du behöver skämmas men då kan du ju åka hur du vill och vart du vill utan att ngn är i vägen. Tur att du fick kameran med dig också! :)

    SvaraRadera
  5. Fina bilder! TÄnk vad man kan få se bara man har ögonen öppna. Jag måste köpa mig skidor, har funderat på detta nu i flera år. Nu måste jag ta mig i kragen och göra slag i sak.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Boremannen är verkligen duktig på att förse oss med fina motiv.

      Klart att du ska ha skidor! Jag åker visserligen inte så mycket och ofta, men några stavtag måste det bli varje vinter. Annars har det inte varit någon vinter. :)

      Kram

      Radera
  6. Härlig bilder!

    Det var länge sen jag åkte skidor på platten, nuförtiden vill jag gärna ha lift. Som jag alltsom oftast tar på nedvägen med ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är praktiskt med liften... och lite originellt gällande nedvägen, haha.

      Den här staden är så backig, så det räcker för mig med gatorna här i närheten.

      Radera
  7. Vackra vinterbilder och ja, naturen skapar fantastiska konstverk
    kramar

    SvaraRadera
  8. Kanonfina vinterpics, Aila!

    SvaraRadera
  9. Hej, Ailas!
    Men åh vad du är hurtig som är ute och skidar ;-) En härlig känsla och särskilt när det är tyst och det biter lite i kinderna. Men det brukar kännas i både ben och armar dagen efter om man är ovan. Gott att kunna ta vara på de vackra dagarna som du har gjort! Bra jobbat :-)
    Trevlig helg!
    Kram, Agneta

    SvaraRadera
  10. Det är såååå vackert på vintern med det här grafiska intrycket. Alla former blir liksom tydliga när färgerna är avskalade. Igår var det ett fantastiskt dis också när jag var ute på långpromenaden, det går nästan inte att få till på foto. Va roligt att du har fått en ny bloggplats där det ryms mer bilder. Det är ju oerhört trist om man skulle tvingas ransonera bilderna i inläggen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Under denna helg har vi haft så trist väder, så det har inte blivit mycket uteaktivitet. Bilderna blir inte så kul, men det går ju att efterbehandla, om man vill.

      Nu kan jag ha plats för bilder, men å andra sidan verkar det vara "ransonering" på texten. :)

      Radera
  11. God kväll i stugan!
    Längesedan sist och jag hoppas inget allvarligt hänt.
    Ville bara påminna dig om att kvasten är uppdaterad för snart är det dags för en liten tur ut i cyber för att nå Båkulla :-)
    Du hänger väl med på en tur som brukligt, hoppas jag!
    Trevlig påskhelg!
    Varm kram, Agneta

    SvaraRadera
  12. Nejdå, det är bara trämasken som kommit åt bloggtarmen. Vi får se, om åkomman ger med sig när våren anländer på riktigt. Påsken var iofs riktigt trevlig, men lite mer värme skulle inte skada!

    Kram!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!