2012-05-24

Livet i en parasollfot

Kanske någon trogen läsare, med extremt komihåg, minns att en livskraftig Bergdunört levde sitt blomliv i min parasollfot förra sommaren?

Idag har jag den stora glädjen att rapportera att jag faktiskt räknar med riklig midsommarblomning i parasollfoten även denna sommar!

Härmed har jag väl tydligt nog befäst min ställning som en riktig mästerodlerska?

Varje gång det eventuellt skrivs om något tillkortakommande i trädgårdsskötselns svåra konst här på bloggen, så vet ni bättre: I själva verket handlar det enbart om ödmjukhet, i kombination med falsk blygsamhet.


GP


6 kommentarer:

  1. Yes, jag minns, så jag har tydligen ett extremt minne:). Inte illa att få leva i en parasollfot. Värre saker kan hända...

    Ha det bra i odlandet!

    Karin:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, kunde tro att just du skulle komma ihåg en sån sak!

      Visst är det ganska fantastiskt, för inte skulle det lyckas, om jag verkligen hade velat!

      Radera
  2. Du har gröna fingrar du :-)

    SvaraRadera
  3. Bäst i hela grannskapet, hehe!

    SvaraRadera
  4. Växtkraften är enorm hos vissa arter! Bergdunört heter ju Epilobium Montanum på latin och tillhör familjen Onagraceae. Familjenamnet kommer av onos = åsna, och agra = jakt. Man skulle kunna skoja lite med detta och tycka att växten verkligen är en åsna som växer i en parasollfot!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske det... eller så är den extra smart och vill bara få växa i fred utan en massa störande grannar. :)

      Radera

Tack för din kommentar!